Vergroot uw omzetkansen en dus uw omzet, door klantsegmentatie – Loyalty Plus RFM model

Hogere omzet door klantsegmentatie

Vergroot uw omzetkansen en dus uw omzet, door klantsegmentatie

Door klantsegmentatie krijgt u beter inzicht in het type klanten die bij u kopen. Richt vervolgens uw communicatie specifiek op een segment. Hierdoor sluit uw boodschap of promotie beter aan op de behoeften van de specifieke klantgroepen. En als dit beter aansluit verhoogt dit de respons en ook de omzet.

Voor de klantsegmentatie wordt gebruik gemaakt van het RFM model die werkt op basis van 3 kenmerken:

  • R – Recentheid – Wanneer is uw klant voor het laatst geweest
  • F – Frequentie – Hoe vaak komt uw klant
  • M – Monetair – Hoeveel geld besteedt uw klant

Op basis van deze criteria worden klanten, dynamisch, in één van 9 blokken ingedeeld:

Deze segmentatie wordt toegevoegd aan Garden Connect’s Personal Marketing zodat u uw klanten, op basis van boodschappen per groep of bundel van groepen, gericht kunt benaderen. Of als u niet werkt met Garden Connect’s Personal Marketing kunt u de klant email gegevens per segment exporteren naar Excel waarna deze verder verwerkt kunnen worden.

Naast de dynamische segmentatie die in RetailVista plaatsvindt gaan wij het mogelijk maken om artikel kortingen te kunnen markeren waarbij die dan toegekend kunnen worden aan bepaalde RFM groepen. Zo kan de verschillende klantgroep communicatie ondersteund worden door gerichte promoties.

Wereldwijd wordt het RFM model gebruikt om beter inzicht in klanten te krijgen en gericht te communiceren met elke klantgroep.

Het RFM model is onderdeel van de module Loyaliteit Plus. Bent u geïnteresseerd geraakt en wilt u meer informatie, neem dan contact op via sales@nedfox.nl

Voor meer informatie over het RFM model: RetailVista loyaliteit RFM