Artikelbeheer – snel, gemakkelijk en eenvoudig te gebruiken. Zoals het hoort.

Heeft u er genoeg van om regelmatig handmatig artikelinformatie van leveranciers bij te werken?

Is het nu bij u tijdrovend en foutgevoelig om leverancier Excel files om te bouwen of zelfs alles handmatig bij te werken? Niet met RetailVista. De Excel import functie helpt u de Excel files van leveranciers in diverse opmaak snel en foutloos in te lezen en de data te verwerken. Dit levert u enorm veel tijdswinst op.

excel-product-management

Til uw bedrijf naar het volgende niveau! Winkelautomatisering met de kracht van:

Exchange artikeldata verwerking  Importeren leverancier Excel files Interface hoofdkantoor Etikettering
ViridiCode groenbeheer Elektronische schaplabels (ESL) Artikellijsten

Eén centraal dashboard om uw winkel(s) te bedienen. Of u nu een enkele winkel hebt of meerdere winkels heeft;
tijd wordt bespaard op arbeid en fouten bij het invoeren van gegevens. Tijdens demo’s zeiden mensen…

“Dit is hoe winkelautomatisering eruit zou moeten zien!”

Ze stonden versteld hoe RetailVista Excel bestanden van leveranciers importeert en verwerkt. Dat is een heel mooi compliment. Een voorbeeld: het importeren van een werkblad met meer dan 20.000 artikelen met informatie duurt maximaal een paar minuten! Neem contact met ons op of lees verder!

Artikelinformatie

Met RetailVista kunt u verschillende informatie uit Excel-bestanden importeren, zoals artikelinformatie van een leverancier. Gewoon toewijzen aan de overeenkomstige velden in RetailVista en u bent klaar om te importeren.

Er kunnen meerdere inkoopregels per artikel geïmporteerd worden (verschillende inkoopeenheden en prijzen bij één of meerdere leveranciers). 

Alle gegevensinvoer wordt in real-time uitgevoerd. Zodra een Excel-bestand is geïmporteerd, worden de wijzigingen pas doorgezet nadat u enkele controles heeft uitgevoerd. Geïmporteerde gegevens zullen dus nooit automatisch doorgevoerd worden. Van artikelen waarvan de prijs gewijzigd is zullen eerst schaplabels of stickers geprint moeten worden. Zo voorkomt u discussies met klanten omdat de prijs aan de kassa anders is dan in de winkel aangegeven wordt. 

Deze werkwijze levert u al tijdswinst op als u één winkel heeft. Stel u eens voor hoeveel tijd dit scheelt met meerdere winkels.

Het uitgangspunt van RetailVista: Maak gegevensinvoer eenvoudig! Allemaal vanuit één real-time dashboard. Het bespaart u enorm veel tijd.

Hoe RetailVista het u makkelijker maakt. 

De detailhandel is erg competitief. RetailVista geeft u twee stappen voorsprong op uw concurrentie.

Artikelbeheer

Artikelinformatie toevoegen/wijzigen/bekijken in de RetailVista database.

RetailVista biedt volledig artikelbeheer om u te helpen bij het dagelijks bijhouden van artikelen. Artikelonderhoud maakt het mogelijk om artikelinformatie in RetailVista toe te voegen, te bewerken en te bekijken. Onder andere (toekomstige) promoties, nieuwe barcodes, (toekomstige)  prijswijzigingen, etikettering kunnen hier allemaal worden uitgevoerd. Artikel verkoopstatistieken kunnen worden bekeken en inkoopinformatie kan ook worden toegevoegd, bekeken en bewerkt.

RetailVista Exchange

Exchange is RetailVista’s hulpmiddel voor u om in bulk wijzigingen in artikelinformatie af te handelen. Voor afzonderlijke winkels kunt u Exchange snel vullen met een willekeurig aantal nieuwe artikelen (tienduizenden indien nodig) via Excel verzonden door leveranciers, of nieuwe prijswijzigingen van leveranciers. Filters kunnen worden toegepast om u de gewijzigde gegevens, bijvoorbeeld verkoopprijs wijzigingen, te laten zien. De geïmporteerde gegevens kunnen worden gecontroleerd voordat de wijziging in de database wordt doorgevoerd. Voor hoofdkantoren van bedrijven, ketens of groepen met meerdere winkels kunnen deze wijzigingen centraal worden aangebracht en naar één, sommige of alle winkels worden gestuurd.


“Ik beveel RetailVista ten zeerste aan als een winkelautomatisering oplossing!”


“Makkelijk te leren en mee te werken. Experts helpen bij de implementatie.”


“De software maakte indruk op mij en het voelde goed.”


“Nu het systeem bij ons is zijn we zo blij dat we voor RetailVista gekozen hebben.”

ViridiCode

ViridiCode, ontwikkeld door NedFox, is een unieke manier om uw planten te voorzien van een barcode met informatie over het groen wat u ontvangen heeft.  Viridicode maakt volledige track en trace op planten mogelijk, aangezien het barcodenummer een code bevat waarmee de plant terug naar de teler kan worden gevolgd. Doordat van elke plant de inkoopprijs bekend is heeft u eindelijk de inzicht in de marges op groen. Daarnaast heeft u inzicht in de voorraad en hiermee kunt u de voorraad op uw webshop beter beheren. 

Eindelijk inzicht in marge, voorraad en kweker/leverancier.

Etikettering

Met de Sato CL4NX Plus labelprinter kunt u supersnel en eenvoudig labels printen. Of het nu schapetiketten zijn, stickers in diverse maten, sleufetiketten, halters of stekers. Prijswijzigingen op artikelen kunnen de printerwachtrij automatisch vullen, nieuwe assortimenten van leveranciers kunnen ook worden geïmporteerd en onmiddellijk naar een labelwachtrij worden verzonden. U kunt overal ter wereld inloggen op de backoffice en etiketten printen naar de winkelprinter met onze cloud printoplossing. De RetailVista Mobile app kan worden gebruikt om artikelen te scannen om labels af te drukken en ook om lijsten te maken om naar de labelwachtrij te sturen.

Elektronische Schap Labels (ESL)

Met onze innovatieve ESL’s kunt u uw schapetiketten bijwerken met een druk op de knop. Deze oplossing ziet er geweldig uit op het schap en stelt u in staat om snel de prijzen te wijzigen van alle artikelen waar de ESL in gebruik is. Sommige artikelprijzen veranderen regelmatig, dus dit kan echt tijd en papier besparen. Met ESL kunt u wel kleine prijswijzigingen doorvoeren waar dat met papieren schapetiketten te kostbaar zou zijn om te doen. Neem contact met ons op zodat wij samen kunnen bekijken waar ESL voordeel voor u kan opleveren. 

Artikellijsten

Lijsten met artikelen kunnen worden aangemaakt in de backoffice of via onze toonaangevende app, RetailVista Mobile. Uiterst veelzijdig; kunnen deze lijsten vervolgens worden gebruikt voor bijvoorbeeld etikettering, doorzetten naar kortingen of promoties, inkooporders, verkooporders, export naar Excel en meer. 

Interface hoofdkantoor

Voor ondernemers met meerdere winkels en organisaties met een hoofdkantoor kan centraal het artikelbeheer, inclusief promoties, uitgevoerd worden. Als winkels, bijvoorbeeld vanwege concurrentie overwegingen, afwijkend prijsbeleid mogen voeren dan is dat in te stellen. 

Werkt u met een PIM systeem dan kan dit systeem aan RetailVista gekoppeld worden middels API.

Importeren leveranciers Excel bestanden

Leveranciers kunnen u via een spreadsheet de nieuwste assortimenten of de nieuwste prijzen op de assortimenten sturen. Deze spreadsheet kan vervolgens via RetailVista Exchange worden gebruikt om bulk wijzigingen aan te brengen in één, enkele of alle winkels in het bedrijf. 

Meer weten? Neem contact met ons op

Het lezen van deze informatie geeft u een indruk van RetailVista en wat het u aan voordeel op kan leveren. Middels een korte remote demo kunt u beter bepalen of
RetailVista de beste oplossing voor uw organisatie is.

Vertel ons wat u wilt verbeteren en wij laten u zien hoe u dat kunt bereiken door RetailVista te gebruiken.

RetailVista wordt door meer dan 400  retailers gebruikt om hun winkels en webshops efficiënt te exploïteren.

Andere functionaliteit

RetailVista biedt vele mogelijkheden. Bekijk hier alle functionaliteit.

Vraag het RetailVista gebruikers

Wie beter dan onze gebruikers kunnen u vertellen wat RetailVista voor u kan betekenen.

Demo Video

Bekijk onze 7 minuten durende demo video (Engelstalig). Hierin ziet u enkele basisfuncties van RetailVista.