Verkooporders; van offerte tot uitlevering

Heeft u moeite met het verwerken van klantbestellingen (webshop- en winkelorders) waarvan sommige artikelen op voorraad zijn maar andere moeten worden besteld?

Wilt u offertes maken en mailen naar klanten? Heeft u behoefte aan een eenvoudiger manier om klanten te informeren wanneer de bestelde artikelen op voorraad zijn?

Met Verkooporders kunt u de klantorderstroom efficiënt, zonder dubbel werk, afhandelen. Neem contact met ons op of lees verder!

sales-shopping-epos

Laat ons u helpen bij het verwerken van uw offertes, verkooporders en verkopen:

Loyaliteit  Promoties Cadeaukaarten Pinnen
Restaurant Kasopmaak Weegschaal integraties

Altijd en overal toegang tot gegevens voor betere zakelijke beslissingen. 

Verkooporders

Met onze Verkooporder functionaliteit kunt u webshop orders, telefonische orders of orders op de winkelvloer (via RetailVista Mobile) zeer efficiënt en foutloos verwerken. En u kunt offertes die opdracht geworden zijn doorzetten naar verkooporders. U kunt zelfs zo ver gaan dat het hele proces papierloos verloopt.

Met verkooporders en de aanvullende modules Verkooporder Plus en Bezorgplanning kunt u het hele orderproces automatiseren. Geen papierstromen meer, continu real-time inzicht in de stand van zaken en geen fouten meer. Ga maar na wat deze efficiencyslag u oplevert!

Wat zijn globaal de mogelijke stappen in het verkooporder fulfilment proces:

  • Order komt binnen in RetailVista (webshop order) of wordt handmatig of via RetailVista Mobile aangemaakt. Orders kunnen volledig betaald zijn, deels aanbetaald of geen aanbetaling.
  • Als artikelen niet op voorraad zijn kunnen hiervoor direct inkooporders aangemaakt worden. Bij ontvangst volgt een notificatie dat de artikelen horen bij een verkooporder.
  • Orders worden geraapt. Dit kan via het printen van raaplijsten of via digitale raaplijsten (RetailVista Mobile). Als er digitaal geraapt wordt kan dit per order of u kunt meerdere orders tegelijkertijd door een medewerker laten rapen. In de pda staat welke gescande artikelen bij welke carrier (verkooporder) horen.
  • Rapen kan in de winkel en in uw magazijn(en). Rapen is mogelijk met aansturing via winkel- en magazijnlocaties.
  • Na het rapen kan een controle op de geraapte artikelen plaatsvinden.
  • Artikelen kunnen door de klant opgehaald worden, u kunt deze via eigen transport bezorgen of de verzending gaat via een pakketdienst.
    • Klant haalt op: De klant kan een email krijgen dat de order opgehaald kan worden
    • Eigen transport: Vanuit RetailVista kan een bezorglijst geprint worden op volgorde van postcode of u plant de bezorgingen in de bezorgplanning
    • Externe tranporteur: RetailVista heeft koppelingen met PostNL en Sendcloud
  • Voordat de artikelen de winkel/het magazijn verlaten kan nog een uitgifte controle plaatsvinden. Is aan alle voorwaarden voldaan (o.a. order compleet geraapt, order volledig betaald)? Zo ja, dan wordt de order vrijgegeven voor verzending.
  • Middels de bezorgplanning kunnen orders gepland worden. Hierbij wordt rekening gehouden met klantvoorkeuren en geplande routes. Geplande routes kunnen doorgezet worden naar Google maps navigatie.
  • Bij eigen bezorging kan de klant op de pda (RetailVista Mobile) een handtekening voor akkoord aflevering zetten.

In dit hele proces heeft u altijd de actuele stand van zaken inzichtelijk. En u kunt automatisch statusupdates naar uw klant communiceren.

Hoe de verkooporder ook aangemaakt is – in de winkel of online – RetailVista zorgt er voor dat alles wordt geregistreerd, de voorraad op de juiste manier beweegt (in real-time) en dat uw klant tevreden is met het proces.

Hoe RetailVista het u makkelijker maakt. 

De detailhandel is zeer competitief. Wij zorgen dat u uw concurrentie twee stappen voor blijft.

Webshop Integratie

NedFox is er trots op collega-leiders op het gebied van innovatie en specialisten in tuincentrummarketingstrategieën, Garden Connect, als een van onze partners te hebben. Garden Connect is de marktleider in online diensten met meer dan 300 tuincentra die hen hun websites, webshops, webcontent en marketingdiensten toevertrouwen. Samen hebben wij meer dan 120 integraties met onze RetailVista ERP-suite, waar wij samen hebben geholpen om de efficiëntie en automatisering van de gebruikers te verbeteren. De integratie met Garden Connect omvat onder andere webshop artikelinformatie, voorraad -inclusief virtuele voorraad voor set-artikelen-, afbeeldingen en aanbiedingen. De aankopen van klanten worden vanuit de webshop naar de verkooporder module binnen RetailVista gestuurd voor verdere verwerking. Met de loyaliteitsintegratie kunnen klanten een klantenkaart zowel in de winkel als in de webshop gebruiken. Tevens kan de klant op de persoonlijke pagina van uw website inloggen om puntensaldi en verkoopgeschiedenis te bekijken.

Promoties

Wij kunnen aan al uw promotiebehoeften voldoen. Hoveniers kunnen bijvoorbeeld 15% korting krijgen op planten, personeel kan 20% korting krijgen op het hele assortiment. Hoeveel soorten klanten of artikelen u ook heeft, u kunt er zeker van zijn dat we alle gewenste kortingsafspraken kunnen automatiseren. Andere promoties zijn ook beschikbaar, zoals mixmatches, staffelkortingen en afprijzingen, eventueel gekoppeld aan voorwaarden. 


“Ik beveel RetailVista ten zeerste aan als winkelautomatisering oplossing!”


“Makkelijk te leren en om mee te werken. Experts helpen bij de implementatie.”


“De software maakte indruk op mij en het voelde goed.”


“Nu we met het systeem werken zijn we zo blij dat wij voor RetailVista gekozen hebben.”

Loyaliteit

Of u nu een bedrijf met één winkel of meerdere winkels heeft; met het RetailVista loyaliteitsprogramma kunt u het bezoekersaantal, de uitgaven en het behoud van klanten maximaliseren. Ons loyaliteitsprogramma op basis van punten kan op een fysieke kaart zijn gebaseerd of digitaal op de smartphone van uw klant. Promoties en aanbiedingen kunnen specifiek zijn voor loyale klanten en kunnen gebaseerd zijn op eerdere koopgewoonten. Punten verdiend op productgroepen kunnen eenvoudig worden aangepast om grotere beloningen te bieden in uw rustigere periodes .

Offertes

Houdt overzicht over uw offertes. Offertes kunnen zo lang openstaand blijven als nodig is en kunnen worden gesloten en omgezet in een verkooporder wanneer ze geaccordeerd zijn door de klant. Een doorgezette offerte verloopt vervolgens de normale routine van verkooporders. Klanten die regelmatig dezelfde goederen bestellen, kunnen sneller worden bediend omdat gesloten offertes opnieuw kunnen worden geopend en bewerkt.

Vervoersverklaring

Verkoopt u goederen aan een afnemer in de EU en diegene haalt deze zelf bij u af? Zorg dan voor een vervoersverklaring.

U dient namelijk te kunnen aantonen dat die goederen daadwerkelijk naar een ander EU-land zijn vervoerd en u dient aan te kunnen tonen dat u de goederen aan iemand heeft verkocht die in een ander EU-land btw-aangifte moet doen. U mag de goederen dan leveren met 0% btw.

In een vervoersverklaring moeten staan:

  • de naam van de klant
  • het kenteken van het voertuig waarmee de goederen worden vervoerd
  • uw factuurnummer
  • de plaats van bestemming
  • de toezegging van de klant dat deze bereid is u nadere informatie te geven over de bestemming van de goederen
  • Optioneel: digitale handtekening

Als u bij controle niet kunt aantonen dat uw goederen het land hebben verlaten moet u alsnog btw betalen.

U kunt dit natuurlijk allemaal op papier afhandelen en archiveren. Maar naderhand terugzoeken kost vaak veel tijd. Met de RetailVista module “Vervoersverklaring” is dat verleden tijd. U kunt in de winkel op 2 manieren de klant de benodigde gegevens laten invullen. Een manier is om de klant vooraf op een tablet de gegevens te laten invoeren. Bij de kassa worden deze ingevulde gegevens dan automatisch opgehaald. Of u kunt zelf aan de kassa de gegevens invoeren. Optioneel is het mogelijk om de klant een handtekening te laten zetten op een elektronische handtekening tablet die aangesloten is aan de kassa.

Het hele document, inclusief handtekening, wordt in RetailVista bij de klant-transactie opgeslagen en is als pdf weer op te vragen/uit te printen als daarom gevraagd wordt. Als u de transactie-bon mailt naar de klant kan de vervoersverklaring uiteraard ook meegestuurd worden. De vervoersverklaring is beschikbaar in de volgende talen: Nederlands, Duits, Engels en Frans.

Dit levert u direct al een grote tijdsbesparing op en u verbruikt minder papier En u heeft alle informatie op één plek!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Did you already book a free Online Demo Call?

Do not waste time by reading extensive documentation and
spending hours trying to figure out what software would
fit your organisation the best.

Our EPoS specialists guide you through our Retail Software. Tell us what you would like to improve
and we will show you how you can solve it by using RetailVista EPoS and ERP.

Just spend 30 minutes attending an online demo, without any obligations.

RetailVista wordt door meer dan 400 retailers gebruikt om winkels en webshops gemakkelijk te runnen, waar ze dan ook zijn.

Bekijk andere functionaliteit

RetailVista biedt vele mogelijkheden. Bekijk hier onze andere functionaliteit.

Vraag het onze gebruikers

Vraag ons niet wat RetailVista ERP voor u kan betekenen. Vraag het onze gebruikers!

Demo Video

Watch our 7 minute demo video! We walk you through some basic features.