Merryhatton Garden Centre

Merryhatton Garden Centre is het langst bestaande tuincentrum van East Lothian en een favoriet voor alle generaties klanten. Het is 7 dagen per week geopend en gunstig gelegen op enkele minuten van de A1. Het is de perfecte bestemming voor een dagje uit, om vrienden te ontmoeten, een lunch te nuttigen in het Merryhatton Café, of gewoon even langs te komen voor wat benodigdheden. RetailVista wordt sinds januari 2019 in de winkel en het Merryhatton Café gebruikt.

Merryhatton Garden Centre

NedFox (NF): Hallo Helen, Kun je iets over jezelf en het tuincentrum vertellen?
Helen (H): Hallo NedFox! Ik nam het tuincentrum in 1997 over en het was een beetje vervallen. Ik bouw het nu al 21 jaar op en blijf moderniseren. We namen ons eerste kassa-systeem in 2010, maar we realiseerden ons al snel dat we het snel zouden ontgroeien. Ik merkte met name dat ik bepaalde verantwoordelijkheden niet aan mijn personeel kon overdragen, dus een groot deel van de dagelijkse processen lag op mijn schouders.

NF: Hoe heb je over NedFox gehoord?
H: NedFox is een van de aanbevolen winkelautomatisering leveranciers van de HTA. Ik heb verschillende van de aanbevolen leveranciers onderzocht en gesproken, maar vond ze ofwel behoorlijk opdringerig met hun verkoopproces of te duur. Dat bracht me naar de NedFox stand op de GLEE 2018-beurs. En ik ben blij dat ik dat gedaan heb! Ik vond NedFox echt benaderbaar en makkelijk om mee te praten. Ze begrepen de problemen die ik had en zorgden ervoor dat ik begreep hoe ze konden helpen. En hun manier van verkopen raakte de goede snaar . Hun software maakte indruk op mij en het voelde goed.

NF: Wat gebeurde er daarna?
H: NedFox stelde voor om met enkele van hun andere klanten te praten, wat ik ook deed. Ik nam contact op met Thirsk Garden Centre en ontdekte dat ze erg blij waren met het systeem, wat me meer vertrouwen gaf in hoe ze me konden helpen. Al heel kort na mijn gesprek met Thirsk Garden Centre besloot ik NedFox als leverancier te kiezen.

NF: Hoe vond je het implementatieproces?
H: Ik had snel iets nodig omdat ik storingen had met mijn bestaande kassa hardware. Na een gesprek met NedFox bij GLEE duurde het slechts 6 weken om aan de slag te gaan, omdat ze heel snel reageerden op mijn vraag. Dat omvatte een conversie van mijn gegevens uit het oude systeem. Een van de dingen die me tegenhielden om eerder van systeem te veranderen, was dat ik ervan overtuigd was dat het een hoop gedoe zou zijn om van systeem te wisselen. Maar het was lang niet zo ontmoedigend als ik dacht dat het zou zijn, NedFox veranderde mijn perceptie en ik was er heel blij mee. Het was echt niet zo veel werk.

NF: Hoe gaat het nu met de dagelijkse gang van zaken met RetailVista?
H: Het heeft me als bedrijfseigenaar echt geholpen. Vroeger, zoals ik al zei, lagen er veel verantwoordelijkheden op mijn schouders. Nu kan ik de verantwoordelijkheid delegeren aan een personeelslid en erop vertrouwen dat RetailVista gebruiksvriendelijk genoeg is zodat mijn personeel het werk onafhankelijk van mij kan doen. De pda [RetailVista Mobile] is geweldig omdat ik een medewerker op de werkvloer heb die hem gebruikt om labels af te drukken, verantwoordelijkheid te nemen voor goederen die binnenkomen en om voorraadcontroles uit te voeren. Alle gegevens, informatie en wijzigingen op de pda staan ​​direct op het scherm en in de backoffice. Mijn medewerkers en ik vinden het systeem heel gemakkelijk te gebruiken. Het was belangrijk voor mij dat ik een systeem koos dat in staat was om de taken uit te voeren die ik nodig had, maar dat ook eenvoudig te gebruiken was. En ik ben blij te kunnen zeggen dat ik dit bij NedFox heb gevonden!

NF: Wat zou de volgende stap kunnen zijn voor de samenwerking tussen NedFox en Merryhatton?
H: Ik vind het een goed idee dat klanten hun klantenkaart online registreren en loyaliteitssaldi en verkoopgeschiedenis kunnen bekijken. Ik denk dat dat onze loyaliteitsregistratie soepeler kan maken en wat tijd kan besparen. Ik zou ook graag RetailVista Mobile op een van onze telefoons willen hebben voor slechts een paar pond per maand om ons nog meer automatiseringsvoordelen  op de winkelvloer te geven.

NF: Bedankt Helen. Veel succes met alles en we wensen je een fijn seizoen!