RetailVista pakketdiensten integratie

Track & Trace: Pakketten kunnen volgen

Als u pakketten verzend, meestal bij webshop bestellingen, vinden consumenten het prettig om deze zending te kunnen volgen. RetailVista heeft de mogelijkheid om pakketten aan te melden bij pakketdiensten. RetailVista slaat de track & trace barcode op die de pakketdienst aanmaakt voor de specifieke zenden.

Er zijn pakketdiensten die zelf een mail met informatie naar de klant sturen, zodat zij de zending kunnen volgen. Als dit niet het geval is kunt u de in RetailVista opgeslagen track & trace barcode gebruiken om zelf berichten te gaan versturen. Voor dit laatste is een social media partner (bijvoorbeeld uw website/-shop en/of app bouwer) nodig die de opmaak en verzending verzorgt.

Hoe werkt de RetailVista pakketdiensten integratie

Bij het afhandelen van de reservering geeft u op uit hoeveel pakketten de zending bestaat. Dit kan zowel in de backoffice van RetailVista gebeuren als aan de kassa.

Bij het aanmelden bij de pakketdienst stuurt de pakketdienst een track & trace barcode terug en de te printen etiketten. Bij zendingen binnen Nederland zal dit in de regel 1 etiket zijn. Bij zendingen naar het buitenland worden vaak meerdere etiketten geprint vanwege douane en export regelgeving.

Zowel de track & trace code als de etiketten worden in RetailVista opgeslagen bij de reservering. Mocht het voorkomen dat een print van een etiket mislukt kunt u deze opnieuw printen.

Met welke pakketdiensten is een integratiePakketdiensten integratie

Op dit moment zijn er integraties met PostNL en DHL. RetailVista is verder voorbereid op integraties met andere pakketdiensten.

Heeft u regelmatig verzendingen, en wilt u dit efficiënter afhandelen en ook uw klant de service bieden om het pakket te volgen, neemt u dan voor meer informatie contact met ons op. Telefoon +31 (0)527 249 900 of verkoop@nedfox.nl

Comments are closed.

USAEnglish