RetailVista helpt u een succesvolle omni-channel retailer te zijn!

Er is al veel gezegd en geschreven over omni-channel; het centraal stellen van de klant en het eenduidig bedienen van de klant, ongeacht de fase in het aankoopproces en het verkoopkanaal.

De klant bepaalt tegenwoordig zelf wanneer, waar en hoe de aankoop plaatsvindt. Als retailer zult u hierop moeten inspelen om aanwezig te zijn op die momenten dat de klant zich oriënteert, vergelijkt, zoekt en koopt. En dat betekent dat u hierop 24x7 in dient te spelen.

Wat heeft u als retailer nodig om een omni-channel retailer te zijn. Dat zijn naast de wil om een omni-channel retailer te zijn 1. Data en 2. Systemen die het mogelijk maken om de klant op een eenduidige manier te benaderen, ongeacht in welke fase ze zijn in het aankoopproces en ongeacht het medium die ze op dat moment gebruiken.

Hoe?

Hiermee speelt u in op de verwachtingen van de klant. Hoe?

Als de data volledig is, en dan gaat het om klantinformatie, productinformatie en transactie informatie, dan heeft u de basis om de klant goed en persoonlijk te informeren, met relevante informatie en aanbiedingen.   En als het systeem zodanig is opgezet dat deze data ten alle tijde beschikbaar is, dan kunt u aan de slag om omni-channel retailer te worden. Beschikbaarheid van data betekent dat het systeem open moet zijn. Open in het naadloos integreren van het winkelautomatisering systeem aan de verschillende verkoopkanalen, zoals bijvoorbeeld een webshop, kiosk of app. Alleen aan dat laatste schort het nog vaak. Veel, en met name oudere, systemen zijn gesloten systemen en hebben geen tot beperkte mogelijkheden om te koppelen aan andere systemen. En dat weerhoudt u om een omni-channel retailer te worden.

RetailVista is 100% open. Dit betekent dat welk informatie- en verkoopkanaal u ook heeft, u altijd gebruik kunt maken van de meest actuele informatie uit het centrale systeem, en krijgt uw klant of prospect ook de up-to-date klant-, product- en voorraad informatie die het verwacht.

Dus of de klant nu via de telefoon, tablet, laptop of pc, via app of kiosk, of in de winkel informatie zoekt of aan een medewerker informatie vraagt, alle klant-, prijs- en voorraadinformatie komt uit één en hetzelfde systeem.

Voordelen

Wat zijn 3 belangrijke voordelen voor u als omni-channel retailer:

1. U stelt de klant centraal, waar zij ook zijn in hun aankoopproces en ongeacht het verkoopkanaal (winkel, website, webshop)  die zij op dat moment gebruiken. Uw klant heeft altijd de correcte, up-to-date informatie, gericht op hun persoonlijke situatie met relevante promoties

2. Kostenbesparing: Eenmalige invoer van gegevens, dus u heeft geen onnodige kosten door het meervoudig verwerken van informatie

3. Meer omzet: U bereikt en heeft contact met uw klant op het moment dat deze de zoektocht naar een nieuw product begint. Dus u heeft maximale kans om uw bedrijf en product(en) voor het voetlicht te brengen waarmee u uw verkoopsucces vergroot. Ook heeft u de mogelijkheden om gericht te communiceren, eventueel op basis van aankoopgedrag, via uw app/klantenkaart, website en nieuwsbrief of bijvoorbeeld door spaaracties en herinneringen.

Wordt nu een omni-channel retailer

RetailVista omni-channel oplossingen worden succesvol ingezet in Nederland, Belgie en het Verenigd Koninkrijk. Wilt u meer informatie over hoe u met behulp van RetailVista een echte omni-channel retailer wordt, neemt u dan contact op met ons.

 

Schoutlaan 21, 6002 EA  Weert - +31 (0)495 462 222 - info@abacus.nl - www.abacus.nl

 

 

Verlengde Gildenweg 23, 8304 BK  Emmeloord - +31 (0)527 249 900 - info@nedfox.nl

 

Comments are closed.

USAEnglish