Overkoepelende GroenRijk Groenkaart live (Spaarkaart / eLoyalty)

GroenRijk tuincentra, met 28 vestigingen door heel Nederland en een webwinkel, is in 2017 een project gestart voor een landelijk, overkoepelende klantenkaart, geïntegreerd met RetailVista.

Hiervoor is gebruik gemaakt van eLoyalty, het overkoepelende klanten/-spaarkaartsysteem van NedFox.

Doelstelling van de GroenRijk klantenkaart, Groenkaart genaamd, is om inzicht te krijgen in het aankoopgedrag van GroenRijk klanten om op basis daarvan effectieve communicatie richting die klanten te kunnen voeren, tot aan klant gebonden aanbiedingen toe.

In de vestigingen zijn de kaarten zowel fysiek als digitaal (op een smartphone) uit te geven. In de GroenRijk website of via de GroenRijk app kan een digitale klantenkaart aangevraagd worden.

In januari 2018 is de uitrol gestart. Een deel van de GroenRijk vestigingen had al een eigen klantenkaart. De klantenkaarten van deze vestigingen zijn geconverteerd naar de GroenRijk Groenkaart. Vestigingen zonder eigen klantenkaartsysteem konden direct starten met de Groenkaart.

Er is gekozen voor een gefaseerde uitrol en binnen 2 maanden waren alle vestigingen gekoppeld aan de Groenkaart.

Paula Kruit, marketing GroenRijk, over de Groenkaart: “Na een spannende start zijn de eerste ervaringen met de Groenkaart zeer positief. Er zijn veel meer kaarten uitgegeven dan wij geprognotiseerd hadden. En de databank met informatie over het aankoopgedrag groeit sterk. Dus op korte termijn kunnen wij hier ook mee aan de slag”.

Websites:

 

Neemt u voor meer informatie over RetailVista en/of eLoyalty contact op met ons: mail verkoop@nedfox.nl of telefoon +31 (0)527 249 900

Comments are closed.

USAEnglish